StartUpStart Blog

5/7 - Investice do projektu – co je potřeba splnit?

  • Pro startupy

V minulém díle jsme se podívali na možnosti, z jakých zdrojů je možné získat finance pro Váš nápad a rozjet tak své podnikání. Dnes se budeme věnovat tomu, jaké podklady je nutné zajistit a na co se připravit, aby investoři měli o Vás projekt zájem.

Struktura týmu

Úspěch každého projektu záleží především na lidech a proto i investory často jako první zajímá, kdo za projektem stojí. Tento prvek rozhodování bývá často důležitějším zejména pro angel investory, kteří zpravidla investují menší částky, a jejich rozhodování bývá více emotivní, než u venture kapitálových fondů. Členové týmu by se měli doplňovat nejen znalostmi, ale také povahově, aby byl tým vyvážený a schopný řešit problémy různými způsoby.

Proof of Concept           

Výše investice, a náročnost jejího získání, může také záviset na stádiu Vašeho projektu. Klíčovým bodem pro investory může být tzv. Proof of Concept. Tato metoda slouží jako k dokázání toho, že myšlenka, nebo projekt, může na trhu obstát a uspět v konkurenčním prostředí. Jedná se o metodu, kde se pracuje s prototypem určitého zboží, nebo služby, který je otestován většinou na malém vzorku trhu, který poskytne prvotní výsledky pro Váš projekt.

Byznys plán

Nejdůležitější a nejobsáhlejší složkou by měl být určitě byznys plán. Tento dokument by měl sdělovat všechny potřebné informace o Vašem projektu a zaměřovat se jak na silné, tak na slabé stránky, pracovat s analýzou konkurence, zvolení strategie vstupu na trh, atd. Byznys plán by měl obsahovat i kompletní strukturu rozpočtu, aby bylo možné definovat, s čím budou spojeny náklady, a v jaké výši, a také odhad příjmů Vaší společnosti. Byznys plán se může věnovat také dalším aspektům podnikání, což může zahrnovat například marketingový plán, který se věnuje strategii vnější komunikace Vaší firmy.

Finanční ukazatele

Finanční ukazatele je možné použít pouze pro projekty, které už mají určitou historii a jsou schopny vykázat oficiální „čísla“ svého fungování. Mezi finanční ukazatele zahrňte vždy pouze relevantní údaje spojené s Vaším podnikáním. Je velice těžké definovat, jaké ukazatele jsou pro Váš projekt vhodné, nicméně vždy buďte co nejvíce objektivní. Je zbytečné ukazovat, že máte marži na jednom prodaném produktu 200%, pokud prodáváte tak málo kusů, že se tím nemůžete uživit.

Pokud Vás toto téma dále zajímá, přečtěte si náš ebook.

Podobné články

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používaním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používaním souboru cookie. Více informací
OK