Začátky podnikání jsou neodmyslitelně spjaty i s různými formalitami a nutnými kroky, které Vám pomohou Váš nápad přesně definovat, vymezit a ochránit. Tyto kroky jsou důležité jak z pohledu zákazníka, který díky nim může získat jistotu, s kým komunikuje, tak z pozice tvůrců dané myšlenky, kteří díky tomu získávají pevnější základy pro své podnikání.
Ochranné známky
Pokud máte nějaké duševní vlastnictví, které považujete za unikátní a důležité, tak určitě doporučujeme zvážit registraci ochranné známky u Úřadu průmyslového vlastnictví (www.upv.cz). Podat žádost na vytvoření ochranné známky může jak fyzická, tak právnická osoba a slouží především k definování a ochraně grafického znázornění, kterým je produkt nebo služba označena. V rámci stejného úřadu je možné registrovat také patentové přihlášky, které slouží spíše k technologickým objevům a podobně. Přijetí ochranné známky trvá, podle našich zkušeností, zhruba 9 měsíců od podání návrhu. Doporučujeme si také zjistit, pro jaké státy ochrannou známku registrovat, čím více států, tím dražší poplatek.
ÚOOÚ
Jedním z místem, které by měl každý podnikatel ihned na začátku navštívit, je Úřad pro ochranu osobních údajů. Tuto instituci stačí navštívit i virtuálně a hlavním důvodem, proč tak udělat, je vyplnění registračního formuláře k podání oznámení o zpracování osobních údajů. Tento jednoduchý formulář Vás zaregistruje do systému a na jeho základě následně můžete pracovat s údaji Vašich zákazníků. Od příštího roku také vstupuje v planost nařízení Evropské unie, GDPR, které bude nakládání s osobními údaji zpřísňovat. Všechny údaje k danému nařízení je možné najít také na stránkách www.uoou.cz.
Web
Webová stránka a její forma a obsah je v dnešním světě stále důležitějším prvkem každého podnikání. Je naivní si myslet, že spustíte webové stránky a okamžitě je začnou navštěvovat noví lidé, z nichž se budou stávat Vaši zákazníci. Zejména ze začátku bude Vaše webová prezentace sloužit především návštěvám lidí, které poznáte buď osobní formou, nebo nějakým jiným typem kontaktu, nicméně jejich obsah musí sdělovat vše, čemu se věnujete.
Tisková zpráva
Tisková zpráva může být pro Vaše podnikání jednou z možností, jak o sobě dát vědět širšímu okolí. Při tvorbě tiskových zpráv určitě doporučujeme vyhledat informace s tím spojené, aby splňovala všechny náležitosti a strukturu. Dovolíme si zmínit pouze, že tisková zpráva se nikdy nesmí zasílat ve formátu PDF, tento formát totiž není možné následně upravovat pro redakční účely. Při sepsání tiskové zprávy také doporučujeme zaměřit se, především v začátcích podnikání, na menší magazíny a tematicky zaměřená média, kde máte jak větší šanci na zveřejnění, tak čtenáře, kterým by mělo být Vaše téma blízké.
Komunikační kanály
Jedna z nejdůležitějších věcí pro každé podnikání je komunikace se svým okolím a především pak s potenciálními klienty. Díky dnešním technologiím můžete oslovovat Vaši cílovou skupinu prostřednictvím mnoha různých kanálů, kdy každý z nich se hodí na jiný styl komunikace, ať už textová či obrazové. Co je ale společné pro všechny typy komunikace, je nutnost, abyste Vašim sledovatelům vždy přinášeli relevantní informace a staly se pro ně odborníkem na danou oblast. Vždy doporučujeme se co nejvíce vzdělávat v oblasti, ve které působíte, protože je to nejsilnější prostředek, jak se neustále v daném podnikání zlepšovat.
V začátcích podnikání je samozřejmě daleko více kroků, které je nutné absolvovat. Jsme schopni Vám s nimi pomoci v rámci naší služby StartUpService.