StartUpStart Blog

Jak se investuje v Evropě?

  • Zajímavosti

Ať už se jedná o andělské peníze, nebo kapitál pro rozjezd firmy poskytne fond, který se takové oblasti věnuje, pro tvůrce nápadu či projektu je získání investice velkou událostí. Vyhledávání vhodných projektů, kde by mohli různé skupiny zhodnotit své peníze je určitě pokročilejší na západu. Jaké objemy to ale představuje a co se letos zatím událo?

Dealroom.co, který se zabývá analýzou dat startupů, přinesl v minulém týdnu prezentaci toho, jak vypadají investice z pozice jednotlivých zemí Evropy a také přehled toho, co se zajímavého ve světě startupů událo. Startup investice jsou, podle očekávání, nejsilnější v Německu a Velké Británii, kdy na prvním místě je právě Velká Británie, kde se jen za první tři měsíce roku 2018 proinvestovaly dvě milardy euro. V Německu ve stejném období startup investoři poskytly prostředky v hodnotě 1,4 miliardy euro a například v Rusku či Švýcarsku se jednalo jen o částky okolo sta milionů eur.

Dealroom.co rozhodně nemůže zachytit všechny obchody, které ve světě proběhnou, ale podle jejich statistik proběhlo za první kvartál 2018 přes 400 investic, jejichž hodnota byla vyšší než dva miliony dolarů.

Zajímavá jsou také data deseti největších investic, které se za toto období odehrály. Celkem 8 z nich je spojeno s Velkou Británií, ať už ze strany projektu, nebo investora, a největší investici získal startup Revolut, který nabízí alternativní bankovní služby, a dosáhl na investici ve výši 250 milionů dolarů. Všechny největší investice se pochopitelně odehrály v investiční sérii B nebo C, pokud tedy nevíte, kde hledat investora pro svůj prvotní rozjezd, tyto fondy zřejmě můžete vynechat.

A tvůrci jakých evropských projektů si možná nyní užívají volna a odpočinku? Spotify zamířilo na burzu, kde přes IPO získalo téměř 28 miliard dolarů, a na víc než jednu miliardu euro se podívaly ještě další 4 firmy. Doufáme, že někdy příště budeme číst o firmách, které začaly startup investice hledat u nás.

Podobné články

1/7 - Nápad na podnikání – jak začít?

1/7 - Nápad na podnikání – jak začít?

Prvotní fáze jakéhokoli nápadu bude vždy začínat nápadem. Ať už se jedná o jakýkoli nápad, lze téměř s jistotou říci, že někdo před Vámi již podobný…

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používaním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používaním souboru cookie. Více informací
OK